[O2] hacząca skrzynia i krzywa kierownica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fery
    Ambiente
    • 2006
    • 236

    [O2] hacząca skrzynia i krzywa kierownica

    tom się na pierwszą fotkę załapał
  • Jareczek71
    Drive
    S_OCP Member
    • 2005
    • 88

    #2
    [O2] hacząca skrzynia i krzywa kierownica

    Witam,
    moja O2 ma przejechane 15kkm i w zasadzie od samego początku haczy mi skrzynia. Lewarek na linii III/IV bieg jest lekko wychylony w prawo (a wydaje mi się, że powinien byc prosto). Zdarza się, że jest kłopot z wbiciem jedynki. Częściej problemem jest szybka zmiana z II na III oraz redukcja z V lub VI na IV lub z IV na III. Miałem już sytuację, że zamiast IV weszła II. Czytam forum już długo i raczej na temat skrzyń sześciobiegowych są pochlebne opinie. Ale może to wynika stąd, że większośc forumowych to skrzynki do diesla a moja jest do benzyny (czyli inna).
    I druga rzecz: od jakiegos czasu koło kierownicy podczas jazdy na wprost musi byc lekko wychylone w prawo. Na początku na pewno tak nie było.

    Co z tymi felerami zrobic? Czy sterowanie skrzynią można podregulowac? Auto jest na gwarancji więc w zasadzie mogę pojechac do ASO i kazac poprawic. Tylko, że jakos do warszawskiego ASO w którym kupiłem auto nie mam zaufania. Tak mi sie wydaje, że to co zrobiła fabryka łatwo można zepsuc a trudniej poprawic.

    Co mogło spowodowac lekie skręcenie kierownicy? Czy oprócz zbieżności coś jeszcze należy sprawdzic? Auto prowadzi się bez zmian.

    Jarek
    O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Jareczek71, Skręcenia koła kierownicy bym nie lekceważył.Może uderzyłeś podwoziem i skrzywiłeś drążek kierowniczy.
      Co do serwisu,to koledzy z w-wy chwalili ASO w Mińsku Maz.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • Witek1952
        Ambiente
        • 2007
        • 196

        #4
        Witam serdecznie.Może należy sprawdzić sprzegło czy należycie wysprzęgla.Może pomóc zmiana biegów z przygazówką jak w ciężarowych ale to marna pociecha.Pozdrawiam.
        Witek

        Komentarz

        • karmel
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1363

          #5
          Jareczek71, w mojej skrzynia tez haczyła aż w końcu sie rozleciała i ja wymienili na nowa!!! wiem ze to marne pocieszenie ale podobno skrzynie montowane w silnikach fsi nie maja regulacji cięgien czy czegoś tam
          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

          Zobacz fotoblog

          Komentarz

          • Mach
            Rider
            • 2004
            • 349

            #6
            zeby skrzywic kierownice nie potrzeba wiele... czasem wystarczy zaliczyc jakas konkretna dziure w jezdni.
            Zazwyczaj konczy sie na ustawiniu zbieznosci... chyba ze bylo mocno to mogly sie rowniez inne katy poprzestawiac.
            W egstremalnym przypadku caly wozek od przedniego zawiasu raz mi sie przesunal (O2).
            Zgiecie drazka kierowniczego to tez juz raczej ciezszy przypadek.
            Zazwyczaj w ASO trudno ich przypilnowac zeby kierownice idealnie na wprost ustawili. Zbierznosci i geometria bedzie OK ale z kierownica ciezko dosc do pionu i mecher musi sie przylozyc do precyzji.
            Kiedys bardzo dobrze ustawili mi kierownice na wprost przy ustawianiu zbieznosci w Wiazownej na stacji Binol. Takze moge to miejsce polecic. Niestety trudno powiedziec czy zawsze im sie tak udaje czy akurat trafilem na zdolnego mechanika na zmienie :wink:
            A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

            Komentarz

            • gebek
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1214

              #7
              Co do skrzyni to w mojej starej 1.6FSI tez haczyla jedynka.ASO oczywiscie bezradne :evil: .
              Jesli chodzi o kierownice,to od nowosci mialem krzywa,chodz auto jechalo prosto.
              Przestawilem o jeden zab na wieloklinie i po klopocie :lol:
              pozdrawiam
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Ta lekko krzywa kierownica to chyba ogolna przypadlosc grypy VAG.
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • Jareczek71
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 88

                  #9
                  Dzięki wszystkim za podpowiedzi.

                  Ze skrzynią wyczyniałem już różne cuda. Zauważyłem, że trochę lepiej wchodzą biegi jak sprzęgło dociśnie się do samej podłogi (ale tak fest do zupełnego oporu i jeszcze trochę). Nie zawsze to pomaga bo czasem jak się zaprze to jedynki nie wrzucę za chińskiego boga. Trzeba wtedy wyrzucic na luz puścic sprzęgło i nacisnąc ponownie. Porównując do fabii biegi wchodzą mało precyzyjnie i z koniecznością pokonania oporu. Najbardziej to wkurza jak przy szybkiej zmianie zamiast III trafiam w środek pomiędzy III a I (najczęściej przy szybkim przyspieszaniu).

                  Przejeździłem tak prawie rok i idzie się przyzwyczaic. Teraz za kółkiem coraz częściej siada żona i nie chciałbym aby ją spotkała niespodzianka zamiast III wbije I... Raz tak miałem - silnik mało nie wyskoczył zanim wcisnąłem sprzęgło. Z drugiej strony może TTTM a ASO tylko pogorszy sprawę. Czytałem porównanie Audi A4 z Passatem z silnikiem 1.8 TSI 160KM i też autorzy narzekali na haczącą skrzynię w Audi.

                  Co do kierownicy to głównie podejrzewam rozjechanie się zbieżności i efekt dziurawych dróg. I z tym chyba pojadę do sprawdzenia. Krzywa kierownica wkurza bo jak jest lekko skręcona to mam wrażenie, że i auto skręca. Jest dysonans pomiędzy tym co czują ręce szczególnie lewa a kierunkiem jazdy. W fabii robiłem zawieszenie na Syreny i tam ustawili kółka i kierownicę idealnie na wprost.

                  Trochę mnie pociesza, że to częstsza przypadłośc aut z VAG.
                  O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                  Komentarz

                  Pracuję...